Munchkinowy Poradnik Środowy I: o Kapłanach

Pośród licznych klas jakie znajdziemy w wersji podstawowej Munchkina jest jedna, która czasem sprawia problemy, zwłaszcza nowym graczom.

Chodzi oczywiście o Kapłana.

Jak każda Klasa, Kapłan ma dwie specjalne umiejętności: Wskrzeszenie i Odpędzenie Nieumarłych. Z drugą umiejętnością raczej nie ma problemów i każdy raczej używa jej prawidłowo. Należy jedynie pamiętać, że Odpędzanie Nieumarłych odnosi się do całej walki, a nie do każdego Nieumarłego Potwora. Innymi słowy, nieważne ilu Nieumarłych bierze udział w walce, zawsze, ale to zawsze można odrzucić maksymalnie 3 karty i za każdą dostać +3 (czyli w sumie +9).

Co do działania Wskrzeszenia natomiast, występuje kilka wątpliwości. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że ze Wskrzeszenia można skorzystać jedynie wtedy, gdy gracz ma ciągnąć kartę odkrytą, czyli gdy jest to pierwsza karta Drzwi w turze bądź Skarb, jeśli walczył z pomocą innego gracza. Wtedy Kapłan może odrzucić dowolną kartę z ręki i zabrać wierzchnią kartę ze stosu kart odrzuconych. Ta karta jest traktowana jakby właśnie została wyciągnięta jawnie, czyli jeśli Kapłan w ten sposób weźmie Klątwę, to spada ona na niego!

W kwestii Kapłanów bardzo ważna jest karta Drzwi Boska Interwencja, dla przypomnienia: kartę tę trzeba zagrać od razu po dobraniu i w jej wyniku wszyscy Kapłani zyskują 1 Poziom, który wyjątkowo może być zwycięskim poziomem.

Jeśli zajdzie sytuacja, że w grze jest Kapłan z 9. Poziomem i zostanie wyciągnięta Boska Interwencja, gra kończy się zwycięstwem Kapłana, nic już się nie da zrobić. Efekt Boskiej Interwencji jest natychmiastowy i nie da się już przykładowo rzucić Klątwy na Kapłana skutkującej utratą Poziomu, by grać dalej. Takie to już jest ciężkie, munchkinowe życie.

 

Pozostałe posty