Munchkinowy Poradnik Środowy Cz. XXVII Kilka Krótkich Pytań, Cz. III

Witajcie, moi drodzy w kolejną środę. Przez czas funkcjonowania naszego fanpage’a nagromadziło się tam sporo pytań, na które odpowiedzi były udzielane na bieżąco. Zdarzało się jednak, że pytania się powtarzały, dlatego postanowiłem zebrać je tu, w jednym miejscu, tak, aby każdy miał do nich łatwy dostęp.

Czy mogę łączyć ze sobą dowolne podstawki do Munchkina?

Tak! Nie ma żadnych przeciwwskazań, co do łączenia podstawek. Trzeba tylko pamiętać, że niektóre lepiej łączą się z innymi. Legendy, Pathfinder i Conan doskonale łączą się z klasyczną podstawką do Munchkina. Same ze sobą też. Ale jeżeli połączysz Apokalipsę i Cthulhu może być nieco dziwnie… chociaż nikt nie mówi, że to zła rzecz. 😉

Czy Przedmiot dwuręczny jest Dużą rzeczą?

Nie, a w zasadzie niekoniecznie. Każdy Przedmiot, który jest Duży, jest tak opisany. Jeżeli nie ma takowej adnotacji, to jest Mały. Rysunek czy własne domysły nie mają tu nic do rzeczy. Nie ma też znaczenia, czy wymaga jednej, czy dwóch rąk. Może ich nie wymagać wcale. Są Zbroje, które są Duże.

Czy jeżeli nie udała mi się Ucieczka przed Potworem, to oprócz jego Marnego Końca umieram, czy nie?

Umierasz tylko wtedy, gdy jest tak wyraźnie napisane na karcie Potwora. Nie można też dobrowolnie umrzeć, by dobrać nowe karty.

Czy jeżeli skończą mi się karty na ręku, dobieram nowe tak, jakbym zaczynał grę?

Niezwykle interesujący pomysł, bardzo munchkinowy, ale niestety nie. Jeśli skończą Ci się karty, to skończyły Ci się karty. 😉

Jak dokładnie działa Naprawdę Wredna Klątwa? Jeżeli używam Przedmiotu, który daje mi +4, a na stole leży także, nieużywany, Przedmiot dający +5, to który tracę?

Tracisz Przedmiot dający Tobie największy bonus. Czyli najpotężniejszy Przedmiot, którego używasz. Przedmioty wyłożone na stole, których nie używasz, nie mają w tym przypadku znaczenia.

Czy grając Niziołkiem z 9 Poziomem, mogę rozdeptać Potężnego Wirusa i wygrać grę?

Nie ma tak lekko niestety. Automatyczne zabijanie Potworów nie daje Poziomów ani Skarbów, chyba że na karcie jest wyraźnie napisane inaczej. Żeby wygrać w Munchkina, trzeba się nieco pomęczyć. 😉

Czy mogę użyć kart typu Przyjacielski i Mikstura Niewiary w trakcie swojej walki?

Jeśli na karcie napisane jest, że można ją zagrać podczas dowolnej walki, to nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć jej także, gdy walczysz Ty.

Czy mogę wygrać grę, używając Bomby Ssącej z Gwiezdnego Munchkina?

Tak, o ile pokonasz wszystkie Potwory, które brały udział w walce (jeśli był więcej niż jeden).

Jeśli w drugiej karcie Drzwi, dobranej w turze, dostanę Potwora, to mogę z nim walczyć?

Jeśli za pierwszymi Drzwiami nie było Potwora, możesz albo rzucić na samego siebie jakiegoś z ręki, albo dobrać kolejną kartę Drzwi, jeśli znalazłeś tam Potwora, nie możesz z nim walczyć, musisz go dobrać na rękę. Będziesz mógł go użyć później.

Czy na potrzeby użycia Kaczora Obfitości mogę odrzucić karty także ze stołu np. Rasę czy Klasę?

Tak, możesz, ale pamiętaj, że może to wpłynąć na możliwość używania niektórych Przedmiotów.

Czy za pomocą Tajnego Uścisku Dłoni mogę uzyskać pomoc jakiegoś Kultysty i jeszcze jednego gracza?

Nie, maksymalny limit graczy, którzy mogą pomagać w walce, wynosi jeden. Tajny Uścisk Dłoni może po prostu zmusić do pomocy jednego Kultystę w grze za darmo. Nie można za jego pomocą zwiększyć limitu graczy, którzy mogą pomagać.

Czy jeżeli przegrałem walkę z Gryfopotamem, inny gracz może mi zabrać Naprawdę Imponujący Tytuł?

Tak, ponieważ na karcie Gryfopotama wyraźnie napisane jest, że inni gracze mogą zabrać Skarby, a nie Przedmioty. Dlatego też można zabrać Naprawdę Imponujący Tytuł, choć Przedmiotem formalnie nie jest.

Pozostałe posty