Munchkinowy Poradnik Środowy cz. XX – O Bardach

Witam Was, moi drodzy, w kolejną środę. Ostatnio opowiedzieliśmy sobie nieco o mało popularnej, acz obdarzonej ciekawymi zdolnościami, Rasie. Teraz nadszedł czas na kolejną nowość mechaniczną z Kardynalnych Błędów. Powiemy sobie kilka słów o Bardzie.

Bardowie, jak każda Klasa w Munchkinie, posiadają dwie specjalne i unikatowe dla siebie zdolności. Pierwsza pozwala oczarować jednego rywala i zmusić go do pomocy Bardowi w walce. Jak większość zdolności, ta także wymaga odrzucenia karty. Przy wykorzystywaniu tej zdolności występuje element rzadko spotykany w Munchkinie – rzut sporny między graczami.

Jeśli wygra go Bard, wybrany gracz musi pomóc mu w walce za darmo. Przypominam, że pomagamy całą swoją siłą bojową, czyli posiadanym Poziomem wraz z bonusami z używanych w danym momencie Przedmiotów. Gracz zmuszony do pomocy nie ma obowiązku dążyć za wszelką cenę do wygrania walki. Nie można go zmusić do skorzystania z Przedmiotów jednorazowego użytku albo do używania zdolności Klasy czy Rasy (o ile takowe posiada). Trzeba też pamiętać, że Bard nie może w ten sposób zdobyć 10 Poziomu. Nie może więc skorzystać z tej zdolności, gdy ma 8 Poziom i walczy z Potworem, którego zabicie warte jest dwa, to samo ograniczenie obowiązuje również przy walce z wieloma Potworami..

Jeśli Bard przegra ten sporny rzut, może odrzucić kolejną kartę i próbować z innym graczem. Każdego gracza można próbować oczarować tylko raz na potrzeby danej walki.

Druga zdolność barda, czyli Bardowe Szczęście, nie powinna nikomu sprawiać problemów. Po wygranej, w trakcie własnej tury, walce, Bard dobiera jeden Skarb więcej, po czym jeden odrzuca. Jeśli Bardowi ktoś pomagał, tę operację należy przeprowadzić przed podziałem Skarbów. No, chyba że pomocnik został także Oczarowany. 😉

To by było tyle na dziś. Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące mechaniki Munchkina, piszcie na maciej.gluszek@munchkin.pl. Pozdrawiam i do przeczytania.  

Pozostałe posty