Munchkinowy Poradnik Środowy cz. XVIII: Kilka (nowych) krótkich pytań i nieco dłuższych odpowiedzi

Witam Was, moi drodzy, w kolejną środę. W ramach rozwijania FAQ postanowiłem odpowiedzieć na kolejne pytanie, które mogą Was, graczy, nurtować. Przejdźmy więc do rzeczy.

Czy mogę mieć jednocześnie dwie takie same Klasy lub Rasy, by wzmocnić efekt umiejętności albo skorzystać z niej dwa razy w ciągu tury?

Choć jest to bardzo munchkinowe podejście odpowiedź to stanowcze NIE. Nie ma żadnej możliwości, nawet uwzględniając karty takie jak Mieszaniec czy Super Munchkin, by posiadać jednocześnie dwie takie same karty Rasy czy Klasy. Tym samym nie ma możliwości, by uzyskać podwójny bonus czy skorzystać z umiejętności dwa razy (o ile dana umiejętność przewiduje limit wykorzystania). Ominąć limitu nie da się również poprzez wykorzystanie umiejętności, odrzucenie Klasy i zagranie takiej samej z ręki.

Czy mogę łączyć ze sobą różne podstawki?

Tak! Wszystkie wersje podstawowe do Munchkina są ze sobą kompatybilne i nic nie stoi na przeszkodzie, by je połączyć w jedną dużą grę. Pamiętaj tylko, że wpłynie to w ogromnym stopniu na rozgrywkę. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Czy mogę łączyć dodatek z jednej wersji Munchkina z podstawką z innej?

A kimże jestem, by tego zabronić? Technicznie rzecz ujmując nie jest to jednak polecane. Należy pamiętać, że dodatek zawsze wspiera mechanikę podstawki, do której należy. Wprowadza przedmioty czy Potwory powiązane z Klasami i Rasami pochodzącymi z wersji podstawowej. Dlatego też, by uniknąć zbędnej frustracji, lepiej tego nie robić.

O co chodzi z tym “plecakiem”?

Plecak to takie abstrakcyjne miejsce na stole, w którym trzymamy nieużywane aktualnie przedmioty. Możemy do niego wykładać rzeczy, których nie możemy używać w danej chwili z braku wolnego miejsca, nie spełniamy ich wymagań albo niebezpiecznie zbliżamy się do limitu 5 kart na ręku, a nie chcemy Okazywać Miłosierdzia. Dlaczego więc nie robić tego zawsze ze wszystkimi przedmiotami? Przedmioty, które są w plecaku, są też w grze, czyli podlegają efektom Klątw, Marnych Końców, mogą też zostać ukradzione przez Złodzieja. No i wszyscy inni gracze będą wiedzieć, że posiadamy daną rzecz. Tak więc zawsze wykładając przedmiot do plecaka trzeba oszacować czy warto.

Na koniec odpowiedź na często pojawiające się pytanie, acz nie do końca związane z mechaniką Munchkina.

Kiedy wydacie XXX po polsku?

Jak najszybciej! Cały czas pracujemy nad rozszerzaniem linii gier munchkinowych. Staramy się uzupełniać istniejące serie Munchkinów, jak też lokalizować na naszym rynku kolejne podstawki. Niestety czasem tak w branży wydawniczej bywa, że pewne terminy z tych czy innych przyczyn ulegają wydłużeniu. Nie zawsze jest to zależne od nas. Ale cały czas staramy się, by nowe gry pojawiały się w Waszych ulubionych sklepach, a te już znane i lubiane nigdy z nich nie zniknęły 🙂

Pamiętajcie, jeśli macie jakieś pytania odnośnie mechaniki Munchkina, czy sugestie na temat następnych notek na blogu – śmiało piszcie do nas na fanpage’u Munchkina na fejsie, albo ślijcie maile na wydawnictwo@blackmonk.pl 🙂

Pozostałe posty