Munchkinowy Poradnik Środowy cz. XV: Epicki Munchkin

Ileż można grać w Munchkina do 10. Poziomu? Pewnie długo, ale żeby nie było tak łatwo, bo może czasami rozgrywka kończyła się według kogoś za szybko, powstały zasady Epickiego Munchkina. Wszystkie zasady dotyczące zdolności postaci epickich znajdziecie tutaj.

Tutaj opowiemy sobie o nich w skrócie. Zachęcam oczywiście do zapoznania się z całością, a ten tekst traktujcie, moi drodzy czytelnicy, jak wstęp bądź ściągawkę przed grą.

Należy pamiętać o kilku kwestiach.

Po pierwsze, w odróżnieniu od zwykłej gry, tu należy zdobyć dwa ostatnie Poziomy, czyli 19. i 20 przez zabicie Potwora. Ponieważ zdobycie 10. Poziomu nie kończy gry, można go kupić za złoto albo zyskać z karty (GUAL). Postać uznawana jest za epicką na Poziomach 10-19. Innymi słowy, jeśli Poziom bohatera spadnie poniżej 10, automatycznie traci on epickie zdolności wynikające z Klasy albo Rasy. Zawsze jednak możecie skorzystać z karty Epicki Smarkacz, by korzystać z epickich zdolności nawet na niższych Poziomach. 🙂 🙂

Po drugie, Epickie Rumaki pozwalają nam na niesienie dodatkowego Dużego Przedmiotu.

Po trzecie, Epicki Munchkin ciągnie naraz dwie karty Drzwi. Są one rozpatrywane w konkretnej kolejności. Najpierw Klątwy (Katastrofy, etc.), potem reszta kart oprócz Potworów i Wzmocnień Potworów, w wybranej przez gracza kolejności. Na samym końcu rozpatrywane są Potwory. Jeśli dobrane zostały dwa Potwory, gracz walczy z oboma. Jeśli dobrano Potwora i Wzmocnienie, stosuje się je do walki.

Z rzeczy, o których trzeba zawsze i bezwzględnie pamiętać to w zasadzie już wszystko. W podanym powyżej linku znajdziecie szczegółowe opisy zdolności Ras i Klas. Zachęcam Was do lektury i życzę wielu przyjemnych partii i częstego wbijania 20. Poziomu (noża w plecy innym również).

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące mechaniki Munchkina możecie zadać je zawsze na naszym fanpage’u. Możecie tam też zgłaszać, o czym chcielibyście przeczytać przy okazji kolejnej środy lub soboty.

Pozostałe posty