Munchkinowy Poradnik Środowy cz. XII – O Złodziejach

Witam Was w kolejną środę. Na turniejach Munchkina zdarza się, że niektórzy, zwłaszcza początkujący, gracze mają problem ze skutecznym oraz, co oczywiście ważniejsze, zgodnym z zasadami używaniem zdolności Złodzieja. Stwierdziłem, że przedstawicielom tej Klasy o wątpliwej szlachetności należy się kilka słów wyjaśnienia, dlatego też postanowiłem poświęcić im obecną notkę.

Złodziej, jak każda Klasa, posiada dwie specjalne umiejętności, z których może korzystać. Obie są „aktywne”, czyli działają tylko wtedy, gdy zadeklarujemy ich użycie w odpowiednim czasie (np. poza walką). Żeby z nich skorzystać trzeba także odrzucić kartę (z ręki albo ze stołu). Oczywiście nie można odrzucić Klątwy, która na nas ciąży, by skorzystać ze zdolności Klasy, aż tak dobrze nie ma.

Co do pierwszej zdolności, czyli Zdrady, to mam nadzieję, że jest ona jasna. Odrzucając kartę dajemy innemu graczowi -2 w jego walce. Jeśli walczy dwóch graczy, można zdradzić każdego z nich, ale ten sam gracz nie może być naszym celem dwa razy podczas jednej walki. Co ważne, nie można zdradzić siebie, żeby celowo przegrać walkę, ale można już zdradzić kogoś, kto nam pomaga lub komu my udzielamy pomocy. Nie jest to zbyt częste zjawisko, ale jest dozwolone.

Więcej problemów pojawia się przy używaniu Kradzieży. Jest kilka zasad, o których należy zawsze pamiętać:

  1. Złodziej nie może kraść kiedy sam walczy ani okradać kogoś, kto uczestniczy w walce. Jeśli jednak toczy się jakaś walka, ale Złodziej ani jego ofiara nie są w nią zaangażowani, wtedy wszystko jest OK.

  2. Nie ma limitu liczby kradzieży na turę. Póki Złodziejowi zostały karty do odrzucania oraz póki ma co ukraść innym, dopóty może to robić. Nie musi czekać na własną turę ani nic. Jedyne ograniczenie czasu bądź okoliczności używania tej zdolności zostały przedstawione w punkcie 1.

  3. Kraść można tylko nie-Duże przedmioty. Złodziej nie może nawet próbować ukraść np. Rumaka czy Statku (znajdziecie je w Munchkinie z Karaibów) ani jakiegokolwiek innego przedmiotu opisanego jako „Duży”.

  4. Jeśli Złodziejowi kradzież się nie powiedzie, traci on 1 Poziom. Wynika z tego, że Złodziej na pierwszym Poziomie, może kraść bez żadnych obaw.

Ostatnią rzeczą, o której warto wspomnieć, to zdolność Epickiego Złodzieja – Lepkie Palce. W tym przypadku musimy pamiętać, że kraść kartę z ręki innego gracza można tylko raz na turę, tylko we własnej turze i poza walką.

Ufam, iż teraz zdolności Złodzieja nie mają już przed Wami żadnych tajemnic. Pamiętajcie, że jeżeli macie jakiekolwiek pytania odnośnie mechaniki Munchkina, możecie je zadawać na naszym Fanpage’u.

Pozostałe posty