Munchkinowy Poradnik Środowy cz. XI – O umieraniu

Witajcie moi drodzy w kolejną środę. Pisałem już o wygrywaniu, o sposobach na ucieczkę, teraz nadszedł czas, by napisać kilka słów o tym, co się dzieje, gdy ucieczka się nie uda.

Mam nadzieję, że dla wszystkich jest jasne, że gdy spotykamy Potwora, którego nie damy rady pokonać, musimy uciekać. Gdy nie uda nam się rzut na ucieczkę, spotyka nas Marny Koniec. Jego efekt może być różny, w zależności od Potwora, z którym przyszło nam się zmierzyć. Czasem będziemy musieli odrzucić jakiś Przedmiot bądź Przedmioty, innym razem pożegnamy się z Klasą bądź Rasą albo stracimy Poziomy. Czasami jednak Potwór nie ma dla nas litości i bezpardonowo nas zabija. I właśnie o śmierci w Munchkinie i jej konsekwencjach powiemy sobie dziś nieco więcej.

Rachu, ciachu i po strachu. Przegraliśmy walkę i co dalej? Gra się oczywiście dla nas nie kończy, nie ma tak dobrze. Trzeba będzie się jeszcze trochę pomęczyć przy jednym stole z tymi podłymi munchkinami.

Po pierwsze, należy pamiętać, że nasza „nowa” postać wygląda dokładnie tak samo jak stara. Posiadane Klasy, Rasy oraz Poziomy pozostają z nami i ich nie tracimy (chyba że efekt Marnego Końca zakładał także dodatkowe konsekwencje, poza śmiercią). Pozostają z nami także trwałe Klątwy jak np. Zmień Płeć czy Moherowy Beret.

Podczas gdy nasza postać dogorywa i czeka na respawn w bezpiecznej bazie, pozostali gracze ograbiają nasze zwłoki. Gracz, który umarł, wykłada wszystkie karty z ręki na stół. Teraz poczynając od gracza z najwyższym Poziomem, każdy zabiera jedną (i tylko jedną) kartę (Drzwi albo Skarbów). Jeśli dla któregoś z graczy nie wystarczy kart, mówi się trudno.

Nowa postać pojawia się w grze wraz z początkiem tury następnego gracza i może od razu zostać np. celem Klątwy. Na początku swojej kolejnej tury gracz, który zginął, dobiera początkowy zestaw kart, czyli 4 Drzwi oraz 4 Skarby i rozpoczyna swoją turę normalnie. Zdarza się, że gracze celowo doprowadzają do porażki z Potworem, by zginąć i dostać nowe karty. Tak, jest to dozwolone. Należy jednak pamiętać, że NIE można zrezygnować z rzutu na Ucieczkę. Trzeba go wykonać i zastosować się do wylosowanego wyniku. Można jednak wspomóc się np. Przekantowanymi Kośćmi, by z szóstki zrobić jedynkę. 🙂

Ostatnią rzeczą wartą zapamiętania jest przypadek, w którym walczymy naraz z kilkoma Potworami, a Marny Koniec przynajmniej jednego z nich zakłada śmierć naszej postaci. Jeśli przegraliśmy walkę, uciekajmy najpierw przed tym, który nas zabija. Jeśli nie uda nam się zwiać, reszta Potworów da nam spokój i nie grożą nam kolejne kary za przegraną.

To by było w zasadzie wszystko, o czym musicie pamiętać umierając w Munchkinie. Do przeczytania w następną środę i pamiętajcie, że jeżeli macie jakieś pytania do naszej ekipy, możecie zgłaszać je na naszym fanpage’u: https://www.facebook.com/MunchkinPL 🙂

Pozostałe posty